امید داشتن باور به نتیجة مثبت اتفاقها یا شرایط، در زندگی می‌باشد. امید احساسی است دربارة اینکه می‌توانیم آنچه را که میخواهیم، داشته باشیم یا یک اتفاق، بهترین نتیجه را برای ما خواهد داشت. امیدوار بودن با خوش‌بین بودن متفاوت می‌باشد. امید یک حالت احساسی است یعنی یکی از احساسات انسان می‌باشد اما خوش‌بین بودن نتیجة یک روش و الگوی تفکر عمدی و اختیاری(بينش)است که باعث حالت و رفتار مثبت در انسان می‌شود.
شاد باشید

یکشنبه، مرداد ۱۷، ۱۳۸۹

اهورا مزدا کیست؟

اهورا مزدا کیست؟
اَهورامَزدا یا هُرمُزد نام خدای نیکی در دین زرتشت است.
اهورامزدا خدای خوبیها و البته آفریننده جهان است. زردتشتی‌ ها اهورا مزدا را می‌ پرستند و معتقدند که او زمین را به عنوان میدان مبارزه نیکی با اهریمن ساخته است و چون اهورامزدا پاکی مطلق است بدی در او راه ندارد . پس هر آنچه که بد است اهریمنی است.
اهورا مزدا معنای سرور(اهورا) و بزرگ دانا (مزدا) را می ‌رساند. اهورا مزدا خدای یکتا و سرور ایزدان دیگر است. اهورا مزدا خدای یگانه ی آیینهای آریایی است که از همه آنها نام آشناتر برای مردم دین زرتشت است. بر پایه باورهای کهن زروانی ( که بدعتی در آیین زرتشت است ) و دیگر دینهای پس از آن چون مانوی گری اهورامزدا و اهریمن هردو زاده زروان خدای زمان بودند. که این سخن در هیچ جای اوستا و گاهان نیست بلکه اهورا مزدا و اهریمن دو سرشت جدا دارند و زروان در زبان اوستایی تنها به معنای زمان است و هیچ ارتباطی با خدایی ندارد. جهان عرصه جنگ این دو نیروی نیک و بد است ولی سر انجام چیرگی با اهورا مزداست. نام اهورامزدا به گونه‌ های اهوره مزدا؛ اورمزد و هرمزد نیز نوشته و گفته شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

بهاران

بهار و نوروز در راهست. مبارک باد